KEGAGALAN

Kegagalan bukan bermakna saya telah gagal
Ia bermakna saya belum lagi Berjaya...
Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa
Ia bermakna saya telah pelajari banyak perkara
Kegagalan bukan bermakna saya telah diperbodohkan
Ia bermakna saya ada keyakinan yang kuat untuk mencuba sesuatu
Kegagalan bukan bermakna saya telah diaibkan
Ia bermakna saya berani meneroka sesuatu yang baru
Kegagalan bukan bermakna saya tidak mendapat apa-apa kejayaan
Ia bermakna kini saya perlukan sesuatu dengan cara yang lain
Kegagalan bukan bermakna martabat saya telah tercemar
Ia bermakna bahawa saya bukanlah sempurna
Kegagalan bukan bermakna saya telah membazir hidup saya
Ia bermakna saya ada alasan untuk memulakan kehidupan baru
Kegagalan bukan bermakna saya perlu menyerah kalah
Ia bermakna saya mesti berusaha lebih kuat lagi
Kegagalan bukan bermakna saya tidak mungkin akan berjaya
Ia bermakna saya perlu banyak bersabar
Orang yang tidak pernah gagal adalah mereka yang tidak pernah membuat
apa-apa….

Posted on 9:40 AM by peguamuda and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment